sábado, 16 de octubre de 2010

Hitzaldia.



IKUS ENTZUNEZKO IRAULTZA GORENEKO IRAKASKUNTZAN

Teknologia berriak eta interneteko kontuez oso adituak ez garenontzako,errespetu osoz esan bearra daukat, hitzaldiaren gaia nahiko garrantzi gutxikoa eta batzuetan ulergaitza egin zaigula; izan ere, bideoan zehar erabiltzen den gaiarekiko hiztegi perstonalizatua ez dugu askok menderatzen.

Dena den, hitzaldian zehar aipatu diren zenbait pasarte azpimarratuko nituzke nire ikuspuntua emateko. Unibertsitatean hobekuntza teknologikoak sartzea beharrezkoa dela aipatzean, oso aurrerapen egokia litekeela iruditzen zait. Ikus entzunezko aparatuetan egindako hobekuntzek iraskuntza mota aldatzeko aukera ekarriko lukete, eta honela, orainarteko modeloarekin haustea lortuko lizateke (ikasleak gai teorikoa eman, eta irakasleek hura jaso). Aldaketa hau pixkanaka ematen doa, eta Palaziok ondo adierazi bezala, boloniarekin alderdi hau hobetuko litzateke non ikasleak betebehar zehatz batzuk egiteko prestatuak izaten ari diren (hala ere, honekin ez dut esan nahi boloniaren alde nagoenik). Ondorioz, bideoan azaldu bezala, unibertsitate bat punteroa izan dadin aidobisualari garrantzia eman beharra dio, hau da, ordenagailu, telebista, internet, eta dena delakoak erabili beharko lituzke; bizitzan eghiten dugun bezala. Historiak eta ikerketek argi erakusten dute bide horretan goazela. Urte gutxitan audiobisual ugari etorriko zaigula ondorioztatu da. Adibide bezala, San Diegoko unibertsitatean egindako ikerketak argi azaltzen du egun urtean zehar erabiltzen dugun 1,2 'zetabytes'etatik, 35 zetabyte erabiltzera pasako garela 10 urteko epean. Hala ere, unibertsitateak ez daude oraindik prest ikasle eta irakasleen erabilera audiobisual masibo horri aurre egiteko.
Bestalde, Gorka Palazio irakasleak irakaskuntzarako sare sozialen erabilera proposatzen du. Era honetan, unibertsitate ireki bat izatea lortuko litzateke non denek denei erakutsiko liete; 'bazar¡' unibertsitatea deitzen die. Egia esan, nik ideia hau ez dut oso ondo ulertu, eta zalantza handiak ditut honen erabilerak izango lituzkeen onuretan.

Iritziak iritzi, ondorioztatu beharra daukat audiobisualen erabilera irakaskuntzan onuragarria litzatekeela ikasketa planteamendu berri baterako. Unibertsitateek garapen horren aldeko apustua egiten badute, eta beraz, aurrerapen horien erabilerarako prestakuntza eta zerbitzu egoki bat landuko balute, irakaskuntzan aurrera pauso handia emango litzatekeelaren irudipena daukat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario